Strach z plavání v hloubce

18. 06. 2019 | Mgr. Lucie Matulová

Za gramatiku a úpravu příspěvku zodpovídá autor.

Na jaře se ke mně objednal na konzultaci cestovatel a průvodce turistů. Naše setkání probíhalo následovně:

„Ondřeji pojďte mi popsat, jak konkrétně vypadá váš strach z plavání v hloubce? „Bude léto a já už trnu, jak zas budu někde u rybníka a budu tvrdit, že mi stačí zůstat u břehu. Že se mi na druhou stranu nechce. Je to pořád stejné, jakmile je hezky a máme se jet někam koupat, tak si už říkám, že tam budu za exota.“

„Jak to probíhá?“ „Do vody se těším, že se schladím. Udělám si pár temp u břehu nebo tam, kde stačím. Koukám na přítelkyni, jak plave dál a ve chvíli, kdy už mi přijde, že tam nestačím nebo nevidím na dno, tak se otáčím a plavu zpět. Klidně ve vodě blbneme, ale musí to být tam, kde stačím.“

„Dalo by se najít na téhle situaci něco, co vám vyhovuje? “No tak to mě opravdu nic nenapadá. Nevím, možná, že si nenamočím vlasy a nebudu vypadat jak zmoklá slepice? Asi nic“ „Co v té chvíli, když se vracíte zpět na břeh cítíte? Co konkrétně nemáte pod kontrolou? Můžete mi popsat vaše pocity? „Obrovskou bezmoc. Že to nedokážu. Že to nemám pod kontrolou. Taky se stydím, hlavně, když je tam víc lidí.“

Pomocí EFT jsme stabilizovali a snížili stres a přes KMT upevnili nové programy. Ťukali jsme například: „I přesto, že nemám strach pod kontrolou, mám se rád a akceptuji se. I přesto, že se stydím, mám se rád a přijímám se. I přesto, že cítím obrovskou bezmoc, mám se rád a akceptuji se. I přesto, že se stydím, mám se rád a akceptuji se. Přes KMT jsme projeli věty: Rozpouštím strach. Je bezpečné nechat odejít stud. Jsem silný. Jsem šikovný. Jsem dobrý plavec. Zvládnu to.“

Dále jsem poprosila Ondřeje, aby si představil situaci tak, jak by podle něj mohla nejlépe proběhnout.

OTÁZKA NA ZÁZRAK+další otázky „Jak byste se chtěl cítit? Jak si to užijete s přítelkyní?“

„Asi sebevědomě. Že mě nic nerozhází. Mám na mysli v té vodě. Budu klidný a v pohodě. Užijeme si to. Když doplaveme na druhou stranu, tak se budeme opalovat. Bude to sranda.“ „Dobře, teď si můžete zavřít oči. Uvolnit temeno hlavy, ústa jsou mírně pootevřená a jazyk je uvolněný. Jediné, co po vás budu chtít je, abyste se soustředil na svůj nádech a výdech. A ten nejhezčí obraz z toho, co jste mi teď vyprávěl si zkuste znovu v duchu představit.“ Tuto situaci jsme ukotvily. KOTVENÍ

„Dokážete si vzpomenou na nějakou událost v minulosti, která spustila ty nepříjemné pocity? Ano, v dětství, na koupališti. Málem jsem se utopil.“

„Patřila by tato vzpomínka do těch, které byste raději neměl?“ „Jo, klidně bych ji vymazal.“

Vzpomínka odstraněna technikou MOP Míchaní očních pozic. „Jaké jsou vaše pocity, když se vidíte znovu tento obraz? Je tam ještě? „Cítím se v pohodě a obraz se rozpustil.“

Ověření nového stavu přes DISOCIACI.

Lucie Matulová, Tel.:608 806 805, Adresa: U Pergamenky 1471/8, Praha 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Webdesign vytvořil: Ivo Sýkora - IT nebo WEB